Chcielibyśmy zawsze mieć do czynienia z prawdziwymi profesjonalistami w swoim fachu. Powierzając im pewne zadania, mamy pewność, że zrealizują je tak, jak powinni. My później cieszymy się z efektów ich pracy. Wystarczy przyjrzeć się usługom copywriterskim.
Przecież one później decydują o tym, jak skuteczna okazuje się oferta handlowa, teksty reklamowe, artykuły na blogu i inne treści kierowane do Klientów bądź czytelników. Zapewne klient zamawiający takie teksty chciałby mieć pewność, że będą one dostosowane do grupy odbiorczej i wysokiej jakości. Kiedy jednak jest taka pewność?
Wybór Copywritera to podstawa
Aktualnie na rynku internetowym występuje wielu tak zwanych „copywriterów”. Natomiast nie posiadają oni doświadczenia, zaczynają od 0. Nie chcę ich oceniać, przecież każdy z nas zaczynał od takiego miejsca. Natomiast wielu takich Copywriterów mimo słabego doświadczenia przedstawia się jako bardzo doświadczony Copywriter. Nie mają bogatego portfolio, pozytywnych opinii klientów, bogatego bloga. A mimo wszystko chcieliby realizować różne teksty, mimo że nie wiedzą dokładnie, jak to uczynić. Działają po omacku i przez to realizują teksty, które często nie są miło odbierane przez Klientów.
W tym celu warto skupić się na wyszukaniu odpowiedniego Copywritera 🙂
Można to uczynić, zwracając uwagę na portfolio takiego Copywritera, jego przykładowe artykuły na blogu. Możliwe, że posiada pewne profile społecznościowe, na FB, YouTube, LinkedIn. W takich miejscach powinniśmy sprawdzić Copywritera. Jeśli przekonamy się do niego, to właśnie wtedy podejmijmy z nim współpracę. Mamy większą pewność, że dobrze trafiliśmy. Oczywiście możemy przez to więcej zapłacić za pewne usługi copywriterskie. Ale na pewno warto. Więcej o tym wyjaśniałem w artykule „Copywriting cena za 1000 znaków„.
Copywriting usługi – jakie?
Już wybraliśmy 1 bądź kilku Copywriterów, z którymi chcielibyśmy podjąć współpracę. Na początek warto poznać ich ofertę. Możliwe, że specjalizują się w ograniczonej ilości tekstów. Oznacza to, że nie tworzą wszystkich tekstów. Czy to źle? Nie. Przecież są specjalistami w pewnych rodzajach tekstów. I mamy wtedy pewność, że wykonają je naprawdę dobrze.
Popularne usługi copywritera:
- teksty seo – trafiają one do zaplecza seo i mają przyczynić się do pozycjonowania pewnych stron www. Posiadają wartościową i unikalną treść, merytoryczną. Co ważne, są jeszcze dobrze formatowane, czyli bogate w nagłówki, punktowanie i numerację plus zdjęcia.
- teksty na strony www – krótkie teksty umieszczone na stronach landing page i stronach firmowych. Mają zachęcić użytkownika do pozostania na stronie i zapoznania się z ofertą bądź do skorzystania z niej.
- teksty na ofertę handlową – mają przedstawiać daną firmę i jej ofertę w jak najlepszy sposób. Zawsze są dostosowane do grupy odbiorczej.
- artykuły na bloga – teksty o określonej tematyce, pasujące do czytelników. Posiadają wartościową treść i są sformatowane, bogate w źródła, dodatkowe narzędzia. Czasami są to teksty poradnikowe i eksperckie.
Takie usługi dostarczają różne firmy copywriterskie. Oceńmy, z którą warto współpracować. Oczywiście zapraszam do siebie 🙂