Jak poprawić pozycję strony w Google 3 proste i skuteczne sposoby!

Chcesz żeby Twoja strona przyciągnęła jak najwięcej użytkowników bez opłacania kampanii reklamowej? Przepis jest prosty: Twoje teksty muszą być dłuższe i bardziej merytoryczne niż konkurencji. Dodaj do tego wysokie jakości obrazy, infografiki, video i najlepiej dobrze prowadzony podcast. Proste? Nie do końca. Musisz zwrócić uwagę nie tylko co prezentujesz, ale też na techniczne aspekty Twojej witryny. Poniżej przedstawimy Ci nad czym jeszcze warto popracować. Dzięki temu dowiedza się Państwo, jak poprawić pozycję strony w Google szybko i skutecznie. Zapraszamy!

Wysokiej jakości zawartość zapewni dobrą pozycję, ale musi być przedstawiona w sposób zrozumiały dla wyszukiwarek. Żeby to osiągnąć musisz zapanować nad następującymi obszarami:

  • prędkość ładowania strony
  • powtarzające się treści
  • jasna i przejrzysta struktura strony

1. Szybkość ładowania strony a SEO

Nikt nie lubi czekać. Wiesz o tym dobrze, pewnie sam rezygnujesz z odwiedzania stron, które ładują się zbyt długo. Zadbaj o to żeby zawartość na Twojej stronie nie zajmowała zbyt dużo miejsca. Możesz to osiągnąć przez maksymalne skompresowanie obrazów (uważaj żeby nie przesadzić, obrazy słabej jakości odstraszą odwiedzających). Nie tylko rozmiar jest ważny.

Jeśli stale dodajesz nowe treści, regularnie sprawdzaj czy grafiki nie powtarzają się, wszystkie dobrze się wyświetlają. Przy projektowaniu przemyśl ile grafik potrzebujesz i nie przekraczaj określonej liczby, pomoże to uniknąć pokusy dodawania zbyt wielu obrazów.

2. Jak poprawić pozycję strony w Google? Lepsza treść!

Zduplikowane, nieoryginalne teksty spowodują, że Twoja strona zostanie negatywnie oceniona przez roboty indeksujące. O tym, że kopiowanie treści z innych witryn nie jest najlepszym pomysłem, wie prawie każdy. Oczywiście, diabeł tkwi w szczegółach. Mało kto zauważa, że dotyczy to również opisów produktów i treści wewnątrz strony.

Jeśli w twoim sklepie są te same produkty co u konkurencji, to wykorzystanie opisów dostarczonych przez producenta jest bardzo złym pomysłem. Opis każdego produktu powinien być niepowtarzalny. Dotyczy to opisów i tekstów na wszystkich podstronach Twojej witryny oraz na wszystkich innych witrynach. Okresowo sprawdzaj czy prezentowane przez Ciebie treści nie powtarzają się.

3. Bez mapy strony i aktualizacji jej w Google Search Console będzie trudno

Użytkownicy oczekują jasnej i przejrzystej struktury strony. Czasochłonne poszukiwania zniechęcają do odwiedzin. Roboty indeksujące wiedzą o tym doskonale. Jeszcze przed stworzeniem strony musisz dobrze przemyśleć i zaprojektować jej strukturę. Na początek wystarczy nawet odręczny szkic na kartce papieru. Jeśli pominiesz ten krok, stracisz szansę na przyciągniecie czytelnika lub klienta.

Twoja strona już istnieje i wiesz jaka zawartość cieszy się największym zainteresowaniem? Dobrym pomysłem jest umieszczenie do niej odnośnika na stronie głównej. Jeśli masz produkt, który cieszy się dużym zainteresowaniem i wiesz, że większość odwiedzin kończy się zakupem tego właśnie produktu, czy przeczytaniem tego właśnie artykułu – ułatw to odwiedzającym. Uwzględnij analizę mapy witryny w rutynowych audytach seo.

4. Jak poprawić pozycję strony w Google? Narzędzia!

Nie o wszystko jesteś w stanie zadbać sam. Dobre narzędzia znacznie przyśpieszą proces poszukiwania słabszych obszarów i pomogą w zdobyciu wyższej pozycji w wyszukiwarce. Do wyboru masz narzędzia płatne i bezpłatne. Wszystko zależy od tego jakim budżetem dysponujesz i jakie korzyści przyniesie optymalizacja (na przykład większa sprzedaż w sklepie internetowym, większa ilość zleceń).

Przydatne narzędzia w promocji strony w Google: Google Analytics, GSC(Google Search Console), Planner Słów Kluczowych Google, wtyczka Yoast SEO i Jetpack dla stron WordPress i wiele wiele innych. Warto z nich skorzystać, aby śledzić wyniki naszej strony, dbać o jej SEO i skutecznie ją promować.

Niezależnie od tego, czy wykorzystasz płatne czy darmowe narzędzia, czy może zlecisz cały proces firmie zewnętrznej, musisz mieć świadomość, że zysk w Internecie nie bierze się z powietrza. Pozycja w wyszukiwarce ma tutaj kluczowe znaczenie. Jeśli więc szukasz wsparcia i ciekawej oferty w promocji Twojej strony w Google, to zapraszamy do kontaktu. Przedstawimy Ci atrakcyjną ofertę!

Jak poprawić pozycję strony w Google? 4 proste i skuteczne sposoby!
×

Cześć!

Chcesz się z nami skontaktować? Kliknij poniżej, aby napisać do nas na nasz firmowy Whats'app.

× Jak możemy Ci pomóc?