Jak pozycjonować stronę w Google za darmo w 2020 za darmo
Zespół zastanawia się, jak skutecznie pozycjonować strony Klientów w Google

Poniżej popularne pytania i odpowiedzi na temat tego, jak pozycjonować stronę, bloga i sklep internetowy w Google, w roku 2020. Tak, aby wyszukiwarka Google ukazała naszą stronę internetową na wysokiej pozycji(najlepiej w TOP 3). Co może się do tego przyczynić? Sprawdź poniżej nasze wnioski zdobyte na podstawie wieloletniego doświadczenia i aktualnej wiedzy na temat SEO!

Przed Państwem lista 9 pytań na temat SEO w 2020 roku i najlepszych odpowiedzi. Zapraszamy!

Jak pozycjonować stronę w Google – 9 pytań i odpowiedzi:

1. Co lepsze – wstawiać artykuły częściej czy lepsze i rzadziej?

Lepiej zadbać o wysokiej jakości artykuły. Taka 1 dobra treść, może sprawić, że inni ją udostępniają, komentują, zgłaszają się do nas itp. Takie dobre artykuły są lepsze od setek artykułów słabej jakości. Dlatego lepiej poświęcić czasami 1 tydzień na przygotowanie dobrego artykułu bogatego w wartościową treść(tekstową+wideo+podcast), niż tworzyć tylko słabej lub średniej jakości artykuły każdego dnia!

2. Czy zakładanie profili społecznościowych w celu promocji jest nadal ważne dla SEO?

Zbytnie skupianie się na takim Link Buildingu już nie działa. Najlepiej, jeśli skupimy się na dobrej treści, która okaże się wartościowa dla innych. Google taką treść będzie polecać i Internauci również, więc linkowanie będzie odbywa się automatycznie i naturalnie.

3. Czy pozycjonowanie i promocja małych firm w Internecie ma znaczenie?

Może masz mniejszą firmę działającą na rynku lokalnym, w danym mieście czy województwie(np. firma sprzątająca, biuro rachunkowe, firma budowlana, firma bhp, salon fryzjerski, hotel, restauracja itp.). Warto te mniejsze i średnie biznesy promować w Internecie, ponieważ tam pojawia się coraz większa ilość potencjalnych Klientów. Nie możemy pozyskiwać wtedy Klientów tylko na bazie ulotek, ogłoszeń w gazetach czy poprzez dobrze przygotowany szyld reklamowy w pobliżu siedziby firmy przy ruchliwej drodze. Warto stworzyć stronę www, Fanpage, kanał YouTube(jeśli się zdecydujemy) i budować dobrą treść na niej, która później będzie promować taki biznes. Jeśli tego nie potrafimy, to należy skorzystać z pomocy agencji reklamowej, która zrobi to za nas! Można także reklamować takie mniejsze biznesy przez reklamę Adwords.

4. Czy współczynnik odrzuceń wpływa na pozycję w Google?

Internauci coraz częściej wchodzą na chwilę na wszystkie strony www. Z tego względu współczynnik odrzuceń nie ma już dla Google tak dużej roli. Zdarza się, że Internauta, który wchodzi krótko na stronę, mimo wszystko uzyskuje odpowiedź na swoje pytanie, rozwiązuje swój problem(poprzez dany artykuł, film wideo czy inny materiał) i przez to cel takiego wejścia został osiągnięty!

5. Czy SSL wpływa na pozycję?

Tak, bezpieczeństwo danej strony, bloga czy sklepu i Internautów, którzy się na nim znajdują to podstawa. Dzięki temu wszelkie gromadzone dane(czytelników i Klientów) są trudniejsze do kradzieży. Jest to szczególnie w przypadku stron firmowych i blogów oraz sklepów internetowych, gdzie takie dane są regularnie zbierane. Google ceni sobie, gdy nasza strona ma wdrożony certyfikat bezpieczeństwa SSL.

6. Czy wynik PageSpeedInsight wpływa na pozycję strony w Google?

Tak, choć ten wynik nie przekłada się na rzeczywistą szybkość strony. Czasami szybkość 100% w tym narzędziu nie oznacza szybkiej strony, może być znacznie wolniejsza. Nie powinniśmy więc tego narzędzia uznawać za wyrocznię na temat naszej strony. Są w tym celu przygotowane inne, specjalistyczne narzędzia SEO.

7. Jak rozliczać się z agencją SEO?

Rozliczajmy się za ich konkretną pracę czyli transparentność przede wszystkim. Powinniśmy wiedzieć, jakie działania będą podejmowali w danym miesiącu z promocją naszej strony w Internecie(w wyszukiwarce Google, Mapach Google czy w Social Media). My na przykład Klientom dokładnie ukazujemy, ile pozyskają nowych obserwujących na swoim Fanpage, jaka treść pojawi się na ich blogu firmowym, jaka treść pojawi się w odpowiednich odstępach czasowych na Fanpage i w wizytówce Google Maps. Po miesiącu takich działań otrzymują dokładny raport z wynikami. Dzięki temu sami widzą, że ich strona jest coraz wyżej w Google na ważne dla nich słowa kluczowe. I pozyskują nowych Klientów, co jeszcze bardziej ich przekonuje, aby z nami dalej współpracować!

8. Czy ruch space search(np. z Google Ads) wpływa na pozycję strony?

Nie, nie jest on brany pod uwagę przez Google.

9. Link Building – czy warto?

Na początku już zwróciłem uwagę, że przede wszystkim należy zadbać o wysokiej jakości artykuł, który Google wypromuje i wtedy zdobywanie Klientów będzie znacznie łatwiejsze. Natomiast to nie oznacza, że nie warto testować i inwestować w dobrej jakości Link Building, na przykład w Artykuły sponsorowane w dobrze prowadzonych serwisach tematycznych. Warto też pomyśleć o budowaniu pewnej treści na temat naszej strony na innych blogach, popularnych kontach Social Media. Wystarczy wtedy porozumieć się z danym Influencerem i ocenić, jak moglibyśmy ze sobą współpracować, aby skutecznie promować swój biznes.

Mamy nadzieję, że masz już lepszy obraz i wiesz, jak pozycjonować stronę w Google w tym roku i następnych latach. A jeśli chcesz skorzystać z naszego wsparcia, to zapraszamy. Daj nam o tym znać!

Jak pozycjonować stronę w Google za darmo w 2020 roku? 9 wskazówek!