Na Instagramie aktualnie spędza czas wiele osób, nie tylko nastolatkowie, jak dawniej. Większość ludzi dorosłych, w tym biznesmenów, posiada swoje konto Instagram i na bieżąco z niego korzysta. W jakim celu? Dzięki niemu mają możliwość obserwowania pewnych osób / firm, które pomagają im się rozwijać czy osiągać pewne cele. Skoro więc na kanale Instagram jest tak duży potencjał, to jak na nim zaistnieć. Nie wystarczy tylko stworzyć samo konto. Jak dalej wygląda pozycjonowanie Instagrama, prowadzenie konta, jego optymalizacja SEO i właściwa promocja? O tym poniżej.
I dla Ciebie pozycjonowanie Instagrama nie musi być tak straszne!
Pozycjonowanie Instagrama – tworzenie konta
Najlepiej, gdy założyć konto Firmowe, ponieważ dzięki niemu udaje się zbierać znacznie więcej statystyk. Są one cenne w późniejszym czasie, gdy wykorzystuje się reklamę na Instagramie. Odpowiednio zebrane statystyki pozwalają ustalić, kto jest najlepszą grupą docelową naszego konta Instagram i jak do nich dotrzeć.
Poza tym, samo konto Instagram powinno być ciekawie przygotowane. Oto jeden z przykładów:
To powyższe konto Instagram #JakSieRozwijac, które posiada ciekawy opis. Jego długość warto zachować do 150 znaków. Ale przy tym, zadbać o to, by ten opis właściwie, ciekawie, wyświetlał się na urządzeniach mobilnych(pamiętajmy, że w większości z Instagrama korzystają właściciele smartfonów). W takim opisie zawsze można umieścić od 2-4 najważniejszych naszych słów kluczowych.
Poza ciekawym opisem, liczy się również chwytliwy, łatwy do zapamiętania i unikalny Tytuł konta Instagram. Warto nad jego przygotowaniem dłużej popracować.
Pozycjonowanie Instagrama – promocja / marketing
Gdy posiadamy konto Facebook, Fanpage, LinkedIn, YouTube, to właśnie w tych kanałach możemy pochwalić się również naszym kontem Instagram. W ten sposób zyskamy część społeczności z innych Social Media, którzy uwielbiają Instagram i chętnie zaobserwują nasz kanał. A przy okazji takie działanie pozytywnie wpływa na SEO, czyli poprawia popularność naszego konta Instagram.
Dodatkowo, gdy publikujemy jakieś ciekawe wpisy na Instagramie, to następnie warto się nimi podzielić na Facebooku, YouTube oraz w innych Social Media.
Wtedy zyskamy większą społeczność, która zacznie reagować na taki wpis. Pojawi się dzięki temu więcej polubień i komentarzy.
Pozycjonowanie Instagrama – dalsza promocja i nowi obserwujący
By nasze konto Instagram dalej się rozwijało, to należy regularnie, najlepiej codziennie tworzyć nowe tematyczne i zgodne z naszym kanałem, wpisy. Niech będą to coraz lepsze zdjęcia i filmy wideo.
Z czasem warto postawić na transmisje na żywo, dzięki czemu jeszcze lepiej będziemy komunikować się ze swoją społecznością.
By liczba obserwujących się zwiększyła, możemy poszukać inne popularne konta Instagram, skontaktować się z właścicielami i porozmawiać o pewnej ofercie. Niech poleci nasze konto na swoim kanale. Zróbmy coś wspólnego, ciekawy projekt, film itp., a później zachęćmy swoją społeczność do wzajemnego polubienia swoich kanałów Instagram.
Po takich działanaich przyszedł czas na dalszy, skuteczny marketing, czyli promocję konta Instagram na samym Instagramie, ale również na Facebooku oraz w innych miejscach.
Pamiętajmy: Skuteczne prowadzenie konta Instagram, to nie tylko wrzucanie kilku przypadkowych zdjęć. Musi to być bardziej przemyślane i długofalowe…
Należy być konsekwentnym i dalej się rozwijać. Nawet, jeśli na początku nie dostrzegamy dużego wzrostu. Już po miesiącu, gdy zdobędziemy 10-100 obserwujących, powinniśmy być dumni. I dalej wyznaczać sobie nową liczbę obserwujących(1000, 10 tys., 100 tys., 1 mln itp.).
Takie i inne działania wdrażamy, aby pozycjonowanie Instagrama przynosiło konkretne rezultaty. Promujemy tam również biznesy naszych Klientów. Jeśli chcesz uzyskać wsparcie w promocji swojego biznesu w Internecie, to zachęcamy do kontaktu!