Co to Content Marketing i dlaczego warto w niego inwestować?

Co to Content Marketing i dlaczego warto w niego inwestować

Content Marketing to cenne wsparcie dla tych firm, które chcą się skutecznie promować w Internecie. Na czym polega taka forma marketingu? Dlaczego warto na nią postawić?

Poznaj Content Marketing i wykorzystaj go w swoim biznesie!

Co to Content Marketing?

Content Marketing to nic innego, jak marketing treści. Główną rolę, jaka sama nazwa wskazuje, odgrywa tu odpowiednia treść (wartościowa i unikalna), którą można upowszechniać w sieci za pomocą dobrze dobranych kanałów (np. blogów firmowych lub portali, na których można umieszczać artykuły sponsorowane).

Content Marketing to promocja treści, które służą celom marketingowym, mogą przybierać różne formy.

Content Marketing – Przykłady

Dla jednych ciekawym rozwiązaniem będą profesjonalne wpisy na blogu, dla innych – artykuły sponsorowane, które można publikować na popularnych portalach(Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Linkedin itp.).

Poradniki, ebooki, infografiki – oto kolejne rozwiązania, które można wykorzystać w tej formie promocji.

Zasady Content Marketingu

Bez względu na to, co wybierzemy, musimy przestrzegać kilku prostych zasad. Reklama nie może być nachalna, a sama treść tekstu powinna przyciągać uwagę czytelnika, dostarczać mu wielu ciekawych informacji oraz odpowiadać na jego potrzeby.

Warto ustalić też grupę docelową, do której kierujemy swój przekaz, i na niej się skupić. Innym językiem będziemy przecież opisywać produkty dla seniorów, innym gadżety tworzone z myślą o młodzieży. Pamiętajmy też o unikalności. Internet nie lubi plagiatów, a im bardziej oryginalne będą nasze teksty, tym większa szansa na to, iż dotrą one do szerokiej grupy odbiorców. Dodatkowo jest to ważne ze względu na skuteczne pozycjonowanie danej strony www.

Im bardziej unikalny Content na naszej stronie www, blogu czy kanale Social Media, tym będzie on skutecznej promowany w wyszukiwarce Google.

Dlaczego warto postawić na Content Marketing?

Powodów jest sporo. Choć taka forma marketingu wymaga znacznego nakładu pracy, może każdej firmie przynieść wiele korzyści. Za pomocą treści można kreować pozytywny wizerunek firmy oraz oferowanych przez nią produktów, można też dotrzeć z przekazem do tych osób, które tradycyjnych reklam unikają.

Tu warunek jest jeden – reklama nie może być nachalna, a tekst musi zawierać ciekawy i wartościowy przekaz.

Co jeszcze można zyskać? Wielu potencjalnych klientów, odwiedzających regularnie naszą stronę www lub firmowego bloga oraz wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Pamiętajmy, że marketing treści wiąże się z SEO, bez którego przedsiębiorcy promujący się w sieci nie mogą się obejść.

Kategorie bloga

Najnowsze wpisy

×

Cześć!

Chcesz się z nami skontaktować? Kliknij poniżej, aby napisać do nas na nasz firmowy Whats'app.

× Jak możemy Ci pomóc?