SEO Copywriting” to pojęcie wywodzące się od 2 słów, czyli „seo” i „copywriting”. Na początek przyjrzyjmy się im osobno. „SEO” dotyczy pozycjonowania stron internetowych zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki internetowej Google.

Natomiast „Copywriting” to wszelkiego rodzaju teksty, które mogą mieć przeróżne zastosowanie. Z tego względu „SEO Copywriting” obejmuje tylko te teksty, które przyczyniają się do pozycjonowania stron www. Jakie wyróżniamy się teksty seo?

Popularne teksty seo?

SEO Copywriting

Mogłoby wydawać się, że to tylko te teksty, które są przeznaczone dla robotów wyszukiwarek internetowych. Okazuje się jednak, że nie tylko. Przecież również artykuły zamieszczone na blogu firmowym mogą pełnić rolę (przynajmniej w pewnym zakresie) tekstów seo. Dzięki nim zarówno blog, jak i strona firmowa zyskuje na wartości w oczach Google i dzięki temu znajduje się wyżej w wyszukiwarce na odpowiednie słowa kluczowe.

Jakie wyróżniamy teksty seo:

  • teksty zapleczowe – są to teksty merytoryczne, lecz pozbawione wiedzy technicznej. Umieszcza się w zapleczach seo, przeznaczonych najczęściej tylko dla wyszukiwarek internetowych. Czytelnicy nie mają do nich dostępu. Zazwyczaj teksty te są odpowiedniej długości (min. 25000 znaków) i promują w treści tylko kilka słów kluczowych (od 1-3). Jest możliwość pozostawienia w nich linka do strony www, która jest pozycjonowana.
  • presell pages – niskiej jakości teksty seo, bez treści merytorycznej. Tworzone na podstawie tak zwanego „lania wody” z głowy. Ich długość wynosiła często 1000 znaków. Takie teksty były często synonimizowane. Dzięki temu z 1 tekstu powstawało 10 lub jeszcze więcej. Natomiast aktualnie nie przyczyniają się one tak bardzo do pozycjonowania, przez co firmy seo rezygnują z ich dalszego zastosowania.
  • artykuły na blogu – wyższej jakości teksty skierowane już dla czytelników, ale dodatkowo przyczyniające się do pozycjonowania strony/bloga na wybrane słowa kluczowe.
  • teksty do katalogów – stanowią opisy stron www, o odpowiedniej długości, z możliwością zamieszczenia najważniejszych fraz kluczowych. Najkorzystniej jeśli umieszczane są w wartościowych katalogach stron o pozytywnej reputacji. Takie najlepsze katalogi stron znajdują się na blogu „Jak Się Rozwijać”.

Co daje SEO Copywriting?

SEO Copywriting - co daje

Poprzez dużą ilość tekstów seo, które regularnie pozycjonują wybraną stronę www, udaje się uzyskać wysoką pozycję w Google. Dzięki temu nasza strona www jest dostępna dla potencjalnych klientów, którzy chętnie przekonają się do naszej oferty. Wymaga to jednak regularnego przygotowywania takich tekstów seo. W zakresie tym wysila się firma copywriterska. Zapewnia ona również profesjonalne pozycjonowanie stron www, na które zawsze możemy się zdecydować.

Na tej podstawie nasza strona www – firmowa czy sklep internetowy – będzie zyskiwała na popularności w Internecie, w dość szybkim tempie. Wystarczy się o tym przekonać już w przeciągu kilku miesięcy.

SEO Copywriting