Jeśli chcesz, by Twoja firma lokalna, regionalna bądź działająca na terenie całej Polski, a nawet poza jej granicami, była popularna w Internecie, to nie możesz zapomnieć o sile promocji w Mapach Google. Od jakiegoś czasu można w Google Maps tworzyć wizytówki firmy. Dzięki temu wiele milionów użytkowników tej aplikacji i wyszukiwarki Google Maps jest w stanie odnaleźć Twoją firmę i najważniejsze informacje na jej temat. Opis oferty, adres siedziby, ceny, a nawet pomoc w dotarciu.
Aby było to możliwe, to najpierw taką wizytówkę firmy w Google Maps należy stworzyć. Samodzielnie bądź komuś to zlecić. Później można skupić się na jej skutecznym pozycjonowaniu!
Pozycjonowanie wizytówki Google Maps – uzupełnienie wizytówki
Gdy udało się stworzyć już wizytówkę firmy w Mapach Google oraz ją zweryfikować, to można uzupełnić jej najważniejsze informacje. Będąc w koncie Google dotyczącym zarządzania tej wizytówki wystarczy przejść w prawej kolumnie do „Informacje”. Tam możemy dokładnie określić, jaka jest „Nazwa firmy”, „Region działania”, „skrócona nazwa firmy”, „krótki opis”, „produkty/usługi”. W przypadku opisu, jak i produktów i usług można pokusić się o zastosowanie ważnych słów kluczowych. Wtedy mamy pewność, że ta wizytówka będzie się częściej wyświetlała naszym potencjalnym Klientom.
Pozycjonowanie wizytówki Google Maps – stworzenie strony
Jest możliwość szybkiego stworzenia strony internetowej wizytówki Google Maps. Nawet, jeśli mamy własną stronę firmową, to i tak powinniśmy stworzyć stronę wizytówki w Mapach Google. Dodatkowo pojawi się nowy link od Google, który promuje naszą wizytówkę i stronę firmową.
A jeśli nie posiadamy strony firmowej, to taka strona internetowa wizytówki Google Maps, będzie przez nas w jeszcze lepszy sposób wykorzystywana.
Także tutaj tworzenie odbywa się poprzez przejście po lewej kolumnie do pozycji „Tworzenie strony www”. Tam będzie ona automatycznie tworzona, a my następnie możemy wprowadzić pewne zmiany przechodząc do „Ustawienia”.
Pozycjonowanie wizytówki Google Maps – promocja w Internecie
Jeśli wykonaliśmy powyższe wskazówki w ramach promocji i pozycjonowania naszej wizytówki firmy w Google Maps, to możemy przejść dalej. Dobrze, aby informacje o tej wizytówce były dostępne w Internecie. I właśnie do tego możemy wykorzystać różne kanały Social Media(Instagram, Facebook, YouTube, Twitter, Pinterest). A zarazem starać się zwracać uwagę na link do tej wizytówki wraz z odpowiednimi słowami kluczowymi(np. najlepsze słowa kluczowe dla wizytówki firmy oferującej sprzątanie w okolicy Warszawa to: firma sprzątająca warszawa, usługi sprzątania warszawa itp.) przez tak zwane Artykuły Sponsorowane.
Widać więc, że jest sporo pracy związanej z pozycjonowanie wizytówki Google Maps. Jeśli nie mamy na to czasu bądź nie czujemy się w tym temacie, to warto zadanie to powierzyć profesjonaliście. Zapraszam więc do Kontaktu, gdyby potrzebowali Państwo pomocy!