Można by wyjść z założenia, że Copywriter powinien posiadać z góry ustalony cennik, który nie podlega żadnym zmianom. Czy jednak wyjście z takiego założenia okazuje się odpowiednie? Oczywiście, że nie. Przecież stawka Copywritera może różnić się od wielu czynników. Więcej o tym pisałem w artykule „Copywriting cena za 1000 znaków„, więc jeśli jeszcze go nie poznałeś, to tam zajrzyj. Tutaj postaram się wziąć pod uwagę drugą kwestię czyli przedstawienie przykładowego cennika Copywritera.

Przykładowe ceny za Copywriting

przykładowe ceny za copywriting

Copywriter po kilku latach prowadzenia swoich usług posiada już coraz większe doświadczenie. Obsłużył już setki, a nawet tysiące klientów. I przekonał się, że pewne zlecenia okazują się podobne. Dzięki temu ma możliwość stworzenia pewnego schematu cen za konkretne teksty, które realizuje. W pewnym stopniu wie, ile czasu, sił i umiejętności kosztuje go przygotowanie pewnych tekstów czy artykułów.

Posiadając taki przykładowy cennik łatwiej jest Copywriterowi przedstawić indywidualną wycenę. Kiedy otrzymuje zlecenie na przygotowanie tekstów na całą stronę www do 5 czy 6 zakładek, to niemalże wie, ile będzie wynosiła taka realizacja. Natomiast czasami dochodzą koszty dodatkowe i o tym również należy poinformować Klientów. Cennik Copywritera to tylko informacja do Klienta, natomiast nie jest ona w żaden sposób wiążąca. Copywriter poznając dokładnie zlecenie może zaznaczyć, że cena minimalnie wzrośnie bądź zmaleje. Oczywiście stara się to odpowiednio udowodnić i wtedy współpraca z takim Copywriterem przebiega w odpowiedni sposób.

Co przedstawia cennik Copywritera:

  • ceny za teksty na strony www
  • ceny za teksty seo
  • ceny za slogany reklamowe
  • ceny za naming
  • ceny za prowadzenie bloga
  • ceny za pozycjonowanie stron www

Im bardziej rozbudowany Cennik za Copywriting, tym jest on bardziej dostosowany do potencjalnych Klientów. Łatwiej jest im ocenić, jakie chcieliby otrzymać teksty i dostrzegliby, jak wiele mogliby za nie zapłacić. Mogą wtedy odpowiedzieć sobie na pytanie czy to dla nich odpowiedni Copywriter.

Zmiana cennika Copywritera

zmiana cennika copywritera za copywriting

Co pewien czas Copywriter może zmieniać swój cennik. Na przykład decyduje się na podwyższanie swoich cen, ponieważ posiada większe kwalifikacje, realizuje kolejne teksty. Skupia się przede wszystkim na wysokiej jakości tekstach (naming, slogany reklamowe, teksty na strony www, teksty marketingowe). Cena jest więc dostosowana do Klienta ceniącego sobie najwyższa jakość.

Zdarza się, że Copywriter powiększa swoje doświadczenie, czytając kolejne książki, przechodząc nowe kursy internetowe. Dzięki temu ma możliwość wyjścia naprzeciw potrzeb Klientom Premium. I również dla nich stara się podwyższyć swoje ceny. Oczywiście nie przesadza z tą podwyżką cen za copywriting, ponieważ nie ma zamiaru stracić aktualnych klientów. Stara się więc to uczynić powoli, w dość spokojny, bezpieczny sposób.

Poznaj mój przykładowy Cennik za Copywriting i przekonaj się czy Ci odpowiada 🙂

Copywriting ceny