Czy portfolio Copywritera powinno być aktualizowane? Co powinno się w nim znajdować? Każdego roku przybywa Copywriterów, natomiast wielu z nich nie do końca wie, jak powinno zadbać o swoją karierę. A przecież stworzenie ciekawego portfolio i jego odnawianie sprawia, że nawiązujemy z potencjalnymi i stałymi klientami jeszcze lepszy kontakt. Co więc mogłoby znaleźć się w takim Portfolio Copywritera?

portfolio copywritera

Co powinno zawierać portfolio Copywritera:

  • przebyte kursy i szkolenia w kierunku Copywritingu i pobliskiej tematyki
  • skończone praktyki bądź staż w zakresie Copywritingu, Dziennikarstwa, Nauki Pisania
  • ukończone studia humanistyczne, dziennikarskie bądź inne
  • przykłady zleceń wykonanych dla klientów z linkami do konkretnych stron
  • przykładowe teksty realizowane przez Copywritera (np. teksty seo, artykuły na blogi, opisy produktów)
  • referencje od klientów prywatnych i firmowych

Co jaki czas aktualizować portfolio Copywritera?

Trzeba przyznać, że budowanie takiego portfolio wymaga poświęcenia czasu i wysiłku. Należy zgromadzić odpowiednie materiału, wszystko przedstawić w ciekawy sposób. Ale działania takie okazują się trafne, ponieważ większość potencjalnych klientów poszukująca naszych usług copywriterskich, będzie starała się nas bliżej poznać. A dużym ułatwieniem będzie dla niej nasze portfolio. Do jego przygotowania więc powinniśmy podejść bardzo profesjonalnie, jak do oferty handlowej, na podstawie której klienci stwierdzą czy będą chcieli z nami współpracować. Wtedy na pewno uzyskamy od nich wysokie poparcie. Kiedy jednak powinniśmy aktualizować takie portfolio Copywritera?

Aktualizacja portfolio może odbywać się co pewien czas, na przykład raz w miesiącu bądź co 2 miesiące. Nie powinniśmy tego czynić rzadziej. Dzięki temu na bieżąco będziemy uświadamiać naszym klientom, że realizujemy wiele zleceń i wysilamy się w kierunku Copywritingu. To dla nich gwarancja, że nie wypadliśmy z rynku, lecz nadal mogą na nas liczyć. Dobrze jest zaplanować sobie taki dzień na aktualizację naszego Portfolio.

Gdzie Copywriter chwali się swoim Portfolio:

  1. Na stronie www
  2. W social media – na osobistych kontach bądź na własnej stronie Facebook
  3. W serwisach typu LinkedIn

Właśnie tak można by zadbać o Portfolio Copywritera, jego aktualizację, jak i późniejszą promocję. Jeśli więc musimy coś poprawić u siebie, to uczyńmy to od razu bądź zaplanujmy w konkretnym terminie. Zachęcam, aby również poznać moje Portfolio Copywritera, które aktualizuję co 2 miesiące już od wielu lat 🙂

 

 

Portfolio Copywritera

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.