Czy portfolio Copywritera powinno być aktualizowane? Co powinno się w nim znajdować? Każdego roku przybywa Copywriterów, natomiast wielu z nich nie do końca wie, jak powinno zadbać o swoją karierę. A przecież stworzenie ciekawego portfolio i jego odnawianie sprawia, że nawiązujemy z potencjalnymi i stałymi klientami jeszcze lepszy kontakt. Co więc mogłoby znaleźć się w takim Portfolio Copywritera?
Co powinno zawierać portfolio Copywritera:
- przebyte kursy i szkolenia w kierunku Copywritingu i pobliskiej tematyki
- skończone praktyki bądź staż w zakresie Copywritingu, Dziennikarstwa, Nauki Pisania
- ukończone studia humanistyczne, dziennikarskie bądź inne
- przykłady zleceń wykonanych dla klientów z linkami do konkretnych stron
- przykładowe teksty realizowane przez Copywritera (np. teksty seo, artykuły na blogi, opisy produktów)
- referencje od klientów prywatnych i firmowych
Co jaki czas aktualizować portfolio Copywritera?
Trzeba przyznać, że budowanie takiego portfolio wymaga poświęcenia czasu i wysiłku. Należy zgromadzić odpowiednie materiału, wszystko przedstawić w ciekawy sposób. Ale działania takie okazują się trafne, ponieważ większość potencjalnych klientów poszukująca naszych usług copywriterskich, będzie starała się nas bliżej poznać. A dużym ułatwieniem będzie dla niej nasze portfolio. Do jego przygotowania więc powinniśmy podejść bardzo profesjonalnie, jak do oferty handlowej, na podstawie której klienci stwierdzą czy będą chcieli z nami współpracować. Wtedy na pewno uzyskamy od nich wysokie poparcie. Kiedy jednak powinniśmy aktualizować takie portfolio Copywritera?
Aktualizacja portfolio może odbywać się co pewien czas, na przykład raz w miesiącu bądź co 2 miesiące. Nie powinniśmy tego czynić rzadziej. Dzięki temu na bieżąco będziemy uświadamiać naszym klientom, że realizujemy wiele zleceń i wysilamy się w kierunku Copywritingu. To dla nich gwarancja, że nie wypadliśmy z rynku, lecz nadal mogą na nas liczyć. Dobrze jest zaplanować sobie taki dzień na aktualizację naszego Portfolio.
Gdzie Copywriter chwali się swoim Portfolio:
- Na stronie www
- W social media – na osobistych kontach bądź na własnej stronie Facebook
- W serwisach typu LinkedIn
Właśnie tak można by zadbać o Portfolio Copywritera, jego aktualizację, jak i późniejszą promocję. Jeśli więc musimy coś poprawić u siebie, to uczyńmy to od razu bądź zaplanujmy w konkretnym terminie. Zachęcamy, aby również poznać nasze Portfolio Copywritera, które aktualizujemy co 2 miesiące już od wielu lat 🙂
Dodaj komentarz