Stawka Copywritera jest uzależniona od wielu rzeczy. Liczy się czas poświęcony na realizację danego zlecenia, zdobyte doświadczenie, np. w copywritingu, content marketingu, tworzeniu tekstów seo i kampanii reklamowych. To wszystko może sprawiać, że praca danego Copywritera odbywa się na wysokim poziomie, który zadowala Klientów. Ale i tutaj należy się liczyć z tym, że stawka za taki Copywriting będzie dość wysoka.

Wspominałem o tym również w artykule „Copywriting cena za 1000 znaków„, więc również i do niego zapraszam. W nim wyjaśniałem od czego szczególnie zależy cena Copywritera za każde 120-150 słów czyli tak zwane „1000 znaków”. Natomiast tutaj wyjaśnię czy takie stawki mogą się zmieniać oraz, jaka jest ich zależność.

Stawki w zależności od rodzaju zamówionych tekstów

Copywriting stawki

Przygotowania poważnego artykułu prasowego czy tekstu na stronę www nie można przyrównać do tekstów seo czy artykułów na bloga. Trudność ich przygotowania, czas z tym związany, jest całkowicie różny. Z tego względu im trudniejszy tekst, tym również stawka idzie w górę. I zamawiający takie teksty nie powinien się temu w żaden sposób dziwić. Jak wygląda więc standardowa piramida cenowa Copywritera?

Piramida cenowa Copywritera

  • precle – od 0,5 do 3 zł za 1000 znaków
  • teksty seo – od 1,5 do 10 zł za 1000 znaków
  • opisy produktów – od 5 do 40 zł za 1000 znaków
  • artykuły sponsorowane – od 10 do 50 zł za 1000 znaków
  • artykuły na blogi – od 20 do 100 zł za 1000 znaków
  • teksty na strony www – od 50 do 1000 zł za 1000 znaków
  • teksty do mailingów i kampanii reklamowych – od 100 do 10 tys. zł za 1000 znaków
  • teksty do kampanii telewizyjnych i radiowych – od 250 do 100 tys. zł za 1000 znaków

Powyżej zostały przedstawione standardowe ceny za copywriting, którymi posługują się przeróżni Copywriterzy. Wszystko zależy od ich stażu, doświadczenia i wielu innych czynników. Przez to Klient przed poznaniem Cennika musi sobie dokładnie uświadomić czy natrafił na osobę, z którą po pierwsze chciałby współpracować. A po drugie, która wydaje mu się, że zlecenie zrealizuje zgodnie z jego oczekiwaniami. Jeśli tak, to właśnie wtedy warto poznać cennik. A czasami pozwolić sobie na minimalną negocjację (choć najlepiej nie na samym początku, tylko w przypadku większego zamówienia).

Chcą Państwo poznać moje Copywriting stawki. Zapraszam!

Copywriting stawki