marketing internetowy w 2020 roku przez Google i Social Media
Marketing internetowy w Google i Social Media

Marketing internetowy opiera się na zastosowaniu różnych miejsc w Internecie, aby móc tam skutecznie promować pewną firmę, markę bądź osobę. W jaki jednak dokładny sposób powinno się to odbywać, aby marketing okazał się skuteczny. Na pewno wymaga to zastosowania zasad SEO czyli kilku prostych kwestii związanych z pozycjonowaniem stron www. Kilka wyjaśnień na ten temat przedstawiamy poniżej!

Marketing internetowy – popularne miejsca w Internecie

Promowanie czegoś bądź kogoś w Internecie jest możliwe i szczególnie skuteczne jest tam, gdzie odnajdzie się cenną grupę docelową. Społeczność, która pozytywnie zareaguje na przesłany przekaz reklamowy. Jak uzyskać takie możliwości? Gdzie szczególnie być widocznym?

Okazuje, że najpopularniejsze miejsca odwiedzane przez internautów to media społecznościowe, jak Facebook, Instagram oraz LinkedIn. Jeśli więc jeszcze tam nie promujemy skutecznie siebie i swojego biznesu, to powinniśmy się o to postarać.

Dodatkowo internauci w ponad 90% korzystają z wyszukiwarki Google, aby odnajdywać interesujące ich treści. Wpisują do tej wyszukiwarki pewne zapytania i następnie przechodzą do pewnej strony www. Należy więc zadbać, aby na ważne dla naszej strony internetowej słowa kluczowe, odnajdywali nas na samej górze wyników wyszukiwania w Google. Jak uzyskać coś takiego?

Nie wystarczy tylko posiadać pewne profile społecznościowe, Fanpage, konto IG czy LinkedIn oraz inne. Nie wystarczy tylko posiadać stronę firmową czy sklep online. Ważniejsze jest ich dalsze prowadzenie, promowanie i dostosowanie pod SEO!

Marketing internetowy a Pozycjonowanie www

Gdy posiadamy już pewne miejsca w Internecie, dzięki którym inni mogą nas poznać i skorzystać z naszej oferty, to następnie liczy się ich skuteczna promocja. To tak zwana dystrybucja w Internecie, która może być przeprowadzona na wiele sposobów. Oto kilka przykładów:

  • Posiadasz stronę firmową, więc skutecznie, gdy prowadzisz również na niej swojego bloga. Publikujesz tam regularnie pewne ciekawe artykuły, odpowiadasz na potencjalne pytania Klientów. Dzięki temu na Twój blog pojawiają się nowi czytelnicy, a część z nich okazuje się Klientami. Dodatkowo w ramach SEO takie działanie poprawia widoczność Twojej strony firmowej na ważne dla Ciebie słowa kluczowe w Google. Gdy np. w Google chcesz, aby Twoja strona firmowa uzyskała wysoką pozycję na hasło „firma sprzątająca Warszawa”, to skutecznie gdy napiszesz również na swoim blogu pewne artykuły na ten temat. Przykładowe tytuły to: „Najlepsza firma sprzątająca w Warszawie”, „Ile kosztuje wynajęcie firmy sprzątającej w Warszawie?”, „Jak wybrać firmę sprzątającą w Warszawie do biura?”. Później w tych artykułach będziesz mógł naturalnie wpleść hasło firma sprzątająca Warszawa. A to będzie pozytywnie odebrane przez czytelników i Google!
  • Swoją stronę firmową, stronę główną, jej wszystkie podstrony i artykuły na blogu, możesz później dalej promować w swoich kanałach Social Media. Gdy coś opublikujesz na blogu, to automatycznie niech wpis na ten temat pojawi się również w Twoich mediach społecznościowych(FB, IG, LinkedIn itp.). W przypadku stron firmowych opartych na technologii WordPress można ku temu wykorzystać wtyczkę JetPack.
  • Na firmowych kontach Social Media twórz konkretne wpisy dotyczące Twojej grupy odbiorczej. Niech pojawiają się one regularnie, na przykład 1 dziennie, czasami w przypadku pewnych Social Media możesz publikować nawet częściej. Istota, aby być na bieżąco z odbiorcami naszych kanałów, a wtedy pozostaną z nami na długi. I dodatkowo przyczynimy się do zwiększenia ich popularności.

Oto przykład, jak może działać również Twój marketing internetowy. A jeśli chcesz uzyskać pomocy w tym kierunku, to zapraszamy do Kontaktu!

Marketing internetowy w 2020 to Google i Social Media